tisdag 19 juli 2011

Inga bilder denna gång heller....

Idag var vi in till stan och köpte nya skolväskor till barnen. Och klockar också för den delen. Dom lär sig klockan väldigt snabbt nu i alla fall. Det är ju så kul att kolla på klockan hela tiden. ;)
Det är min positiva del av dagen. Att det är klart. :)

Scrappat har det inte blivit någe idag, bara nya skavsår från mina sandaler. Hm. Skit säger jag bara. Man vill ju kunna gå i dom utan skavsår men vad gör man.
Idag skrev jag på min facebook att jag vill börja med något inom scrappandet. Ja jag skrev inte att det var julkort men jag menade det. hahaha, det är ju liksom dax att göra det nu om man ska hinna med att få till en hög. Men nu är det så många som inte skickar till oss så nu blir det nog inte många skickade i år. Så himla tråkigt att det försvinner. Många skriver ju över nätet eller skickar ett sms via telefonen. Så tråkigt att det fina med julkort försvinner.
Men några ska det ju bli i alla fall.

Om jag trivs i mitt nya scraprum? Oh ja. Det lilla jag hunnit sitta där så trivs jag jättebra. Måste nog sitta där en stund ikväll också för imorgon blir det inget.
Jag ska till Köping och kolla efter en mappvagn tillsammans med en kompis. Det ska bli så trevligt att gå på loppisar och lite möbelaffärer. Sen ska jag hämta sonen på tåget. Och när han kommit blir det inget scrappande. Då ska vi bara umgås och ha trevligt!
Sen på måndag börjar jag jobba och då blir det kanske någon tid över på kvällen. Jag ska jobba mellan 8-16 och det är ju en riktigt bra tid. Sen hinner jag hem ochh laga mat och mysa med barnen innan dom ska sova. Då blir det verkligen att få in rutinerna på att läsa för dom på kvällen. Det är min uppgift och det är något man ser fram emot. Det är så mysigt. Först är det lilla gumman som ska ha sin saga och det är lite beroende på vad hon väljer. Daniel läste jag Harry Potter för förrut. Nu är det Vargbröder som gäller. Lite otäck kan jag tycka när jag läser den men Daniel tycker den är spännande.

Jaha nu ska jag nog sätta mig vid skaparbordet och se om jag kan åstadkomma något. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar