lördag 16 juli 2011

En underbar dag

Ja nu är jag så himla glad. Idag är pysselrummet i stort sett klart. Det är bara allt papper som ska in på någe sett också. Vill ju inte ha det på skrivbordet som förrut. Tar ju så mycket plats. :)
På bilden här nere ser ni min underbara pysselplats. Ja den är lika mycket till men det är där jaag kommer sitta och skapa mina alster. ;)
Här är bilden där jag satt förrut men nu är det helt ändrat. Jag ska ha mina verktyg där och slippa plocka undan dom jämnt.

Här är bilden på hyllan bakom. Men det är mycket annat än scrapsaker i dem hyllorna.

Här är lite närbilder vid min scrapplats ;). Små fack till alla brads och andra roliga små saker.

Här är cdhylla som jag inte kommer ihåg vart jag köpt den. Vet att den var billig och jag köpte en till min dotters rum och så hamna en i skrubben. Och det är så himla bra när man får för sig att göra sådan här saker. I den hyllan har jag det mesta av alla minna färger.

På ytterliggare en hylla över står lådorna med alla mina blommor som jag brukar förvara i min väska från panduro. Men så tråkigt med väskan framme hela tiden. Så nu har jag packat undan dom och ska jag på träff får jag helt enkelt plocka fram dom och packa ner en del av mina saker.

Sen står det massor av lådor som jag köpt på jysk fyra av dom köpte jag strax innan domstängde idag. :) Vad gör man inte för att få ordning. ;) Här i har jag mycket av mina stämplar. Dom ska sorteras lite bättre under dagarna som kommer. De ska stämplas upp och sättas på laminerade ark så det går lätt att hitta dom och bläddra bland dom.

Sen var det ju rea på dessa fina korgar för bara 20kr. Jag delade upp fack i dom och satte i mina promarkers men på någe sett ska jag ju kunna sortera dom också. Har ytterliggare en korg som det ska vara promarkers i.

Jag har en som står på en ostbricka som vi aldrig har använt som kom bra till pass nu. Jag har ställt lite annat runt om också. Så himla bra att kunna snurra på den och hitta allt man vill ha.

Facken dela jag upp med hjälp av kartongblad jag tagit från blocken med papper. Korgarna är så söta tycker jag. :)

Här är en bild på min anslagstavla som helt garanterad är fullproppad innan jul hinner komma. På någe konstigt sätt är det där man tycker att man ska förvara alla viktiga papper. Jag har bara en liten promarkerslista. Har sett att andra har en så stor fin som man kan fylla i färgen i rutor när man köpt dom och då är dom sorterade på ett visst sätt. VILL HA SÅN!

Här är en bild på pysselrummet från andra hållet. Jag bara älskar denna plats. Och min man för att han ville flytta ut sin dator och ge mig hela utrymmet för mig själv. ;)

Så mitt stora positiva idag är att jag ä så gott som klar med mitt pysselrum. Där är min stora relax avdelning.

4 kommentarer:

  1. Härligt rum att jobba i! *avis*

    SvaraRadera
  2. Hej Anne-Louise. Sicket rum du fixat. Önskar att jag hade ett sånt ordningssinne. Jättefint. Grattis till ditt fina rum.
    Ha en härlig sommar. Ses till hösten.
    Inga-Lill

    SvaraRadera
  3. Jättefint, jag blev så inspirerad när jag var hos dig igår och såg detta fina att jag halva natten har legat och bläddrat i scraptidningar...... hittade en del rum där också, men ffa massor med ideér som jag bara måste göra, hade nog satt igång i natt egentligen, men man blir så trött dagen efter då......
    Cattis

    SvaraRadera
  4. Du har också ett fint skaparrum ser jag och så mycket roliga hobbysaker!

    MVH R-M

    SvaraRadera