onsdag 20 mars 2013

Ner i vikt! :)

Ja precis så är det. Jag är super glad. För 10 veckor sedan jag gick jag med i viktväktarna. Och det har gått ganska bra tycker jag. I snitt är det 1kg i veckan. Igår var jag väldigt onyttig och firade med godis och chokladbollar.
Men idag är det nya tag som gäller. Jag ska ner ett antal kilon till och det känns att man har gått ner i vikt. inte bara på kläder. Även om jag är tjock fortfarande så känner jag mig fin och smal.
Ja "smal". Så här "lite/mycket" har jag inte vägt på väldigt många år. Det känns så bra. Och jag gör detta BARA för min skull.
Alla min kläder som är för stora och pösiga har jag lagt i en påse och vill någon ha dom får dom ta dom. Jag ska aldrig mer bära dom. Jag har unnat mig lite nya linnen och skulle behöva köpa nya byxor. Jag sliter ut dom ganska bra nu med alla promenader.
Jag vill ha ett par marinblå byxor som är så fina. Men nja dom får vänta. Det är inte värt 400kr för ett par byxor. Och jag vill inte unna mig ETT par byxor. jag skulle behöva fler. Så det får gå med dom jag har ett tag till.
Jag har byxor som ligger och väntar på att jag ska krympa i dom. ;) Dom har legat väldigt många år i garderoben. Jag har bara fått upp dom till låren men inte över låren förrut. Härom kvällen kunde jag inte låta bli att prova dom. Med lite hopp och skutt så hade jag fått upp dom helt och gubben sa "lite till så kan du knäppa dom också". Jag bara skratta och la mig på sängen, höll in magen och knäppte mina byxor. Sen att hänget som jag har på magen åkte upp över byxorna och blev en stor valk det gör väl inget. Inte för att jag tänker använda dom än, men jag kunde faktiskt knäppa dom och ställa mig upp också utan problem. hahaha

Ja mitt humör är på topp och jag känner mig som ett solsken även om solen lyser med sin frånvaro ute så är jag ett solsken inne. Ska bli en längre promenad med hunden senare och då blir det termobyxor på för nu kan jag nog t.o.m knäppa dom också. ;)

Att ha kompisar som tror på än gör otroligt mycket i livet. Man mår så bra då. Jag har en bästis som också delar samma hobby. Nu har jag en bästis till och det känns så kul. Är det denna känsla som kallas livsgädje?
För i så fall vill jag ha denna livsglädje resten av mitt liv! :)
Ha en bra dag alla mina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar