tisdag 5 mars 2013

Fortsättning på mitt mini album

Ja är kommer lite mer bilder på mitt minialbum.
Nästa uppslag som blev ser ut så här. 
 Det sitter en påsficka på vänster sida som jag satt två tags i. Bakom själva påsfickan sitter det en blomma och en tag. Funderar på att sy en söm runt den mönstrade tagen.
 Så här ser tagen ut i påsfickan. Ett vitt ark som jag klippt ut i den storlek jag ville ha och inkat kanterna och en del färg inuti. Stämplat på och ritat sömmar runt kanterna.
 På höger sida har jag satt ett utstansat staket som jag använder som ficka. I den har jag satt ett utstansat hjärta som går att använda till foto på ena sidan och journaling på andra sidan. Jag har också stuckit ner en tag som jag inte gjort själv utan som jag fått i en swapp.
 Tyvärr syns en del bråte på sidan av denna bild. Men ville visa tagen som sitter i själva albumsidan.
 Här ser man tagen som har fått ett mönstrat papper och en söt bild (cut out) som jag hittade bland mina gömmor.
 På baksidan av tagen har jag annat papper med text. Båda sidorna på tagen går att använda till foto eller om man vill sätta dit ytterliggare ett papper med journaling på.
 Nästa uppslag ser ut så här. En litet fotofönster till vänster. Där har jag satt i ett cardstock med spets och band på. Tyvärr sitter det lite tajt när man ska dra upp den. Man kan skriva text bakom. Kanske får ändra på det lite senare. Till höger har jag fler fickor. :) Precis vad det här albumet är. Den gjorde jag av grönt snöre. Tyvärr även där lite svårt att få i den dubbelvikta tagen. Längst ner på sidan har jag satt en spets som ska hålla tagen kvar.

 Och naturligtvis har jag ju en tag i själva albumsidan också. Och den ser ut så här. Med band tvärs över. Så klart är det för tagsen som ska sitta där.

 Här ser man hur den kan dras ut ur sidan.
Det är allt för denna gång. Jag har en sida till men den är inte helt klar ännu. Kanske kommer den bli klar efter helgen om jag hinner. Har lite svårt med att sitta stil och scrappa just nu. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar