lördag 12 januari 2013

Jag har möblerat om i min pysselvrå....

.... ja alltså bland mina scrapsaker. Inte möblerna. Det går liksom inte att göra så mycket.
Nu kommer bilderna i helgalen ordning. Men jag orkar inte bråka med min blogg.
Under mitt skrivbord som är ganska långt. Har jag två hurtsar. I den vita har jag tyg, sytråd, nålar, ja diverse sybehör. Och i den andra hurtsen har jag mina punchar och dies. Sen kommer min mappvagn som är proppfull med papper. ;) Skulle behöva en till.

 Så på skrivbordet över dessa hurtsar har jag min laserskrivare, min symaskin, och så klart cuttlebuggen.
Hyllan innehåller alla mina tyger.lite hårdare kartong ifall jag får för mig att göra fler album, vadderade kuvert,     lådor med cd skivor, sladdar, stämplar, mm.
Under hela hyllan sitter en vajer där jag hängt upp massor av dekorationer som 3d stickers mm som ligger i plastförpackningar.
 Här är pysselrummet från en annan vy och då ser man från syhörnan till pysselhörnan. Bara älskar mitt pysselrum. Här är allt jag vill ha nära. Fast ändå inte allt. På väggen (den blå cirkeln) är min knyppeldyna, sen är det en sak klädd med hänsnät dör jag kan hänga upp saker för att visa eller bara hänga upp minna masker mm.
 I ett hörn vid hyllorna står en hurts med garn och en papperspåse på den med pappersinsamling. Här återvinner vi och sopsorterar.
 Ena väggen vid pysselhörnan. Lådorna högst upp innehåller mina band sorterade på bombiner. I den vita lådan finns alla rosor. Den hyllan under detta är burkar med blommor uppsorterade i färger. Under detta en liten smalare hylla med mindre burkar med knappar. Hyllan under detta andra behållare med bland annat biljetter. Kommer inte ihåg vad jag har i alla. Blir en överaskning när jag ska sätta mig  och hitta allt.
Under detta ytterliggare en smalare hylla med små burkar men nu med pärlor bland annat. Och sen hängande hinkar med pennor, saxar, linjaler och andra verktyg.
 Följande hyllor bredvid har jag korgar med tags, jouranling, chipboards. smashbooks mm.. Under detta fortsätter burkarna med blommor. Sen lite skumtomtelådor med lim, papper, stickels, ambossingpulver.
Sen en list med rullar av band med pärlor.Sen några kryddhyllor med mina färger som distressdynor, refiller osv... En box med lådor med sorterade charms.
 Bredvid  på skrivbordet står smålådor med brads, en vit korg med tejp, gluedots mm. Här kan man se vajern närmare med alla mina dekorationer som  blev hängande. Min cuttlebug också förstås. Given plats.
 Hurtsen med mina dies och punchar. Denna är inte helt optimal men det får vara så ändå. man kan inte få allt. ;)
 Närmare titt på syhörnan.
 Bakom mig har jag hyllor med bland annat alla scraptidningar, bra att ha saker, zippåsar, minnen till album mm.
 En hylla till med stämpelmotiv, böcker, resesymaskinen, tången, extra lampa till träffar, lamineringmaskin mm.
 Pysselhörnan som ska bli så underbar att få spendera lite tid i.
jaha detta var mitt pysselrum. Får se vad jag uppdaterar med nästa gång. Kanske lite cdfodral eller kanske lo.s eller så kanske jag gör ett album. Vem vet. Hoppas inte det ska dröja allt för länge nu innan jag uppdaterar igen.

2 kommentarer:

  1. Så mycket saker du har, skulle vilja sätta mig där och scrapa =)
    /neo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du tycker så. Jag är fortfarande så nöjd med pysselhörnan. ;) Man brukar ju annars hitta andra saker man vill ändra ganska fort. ;)

      Radera