fredag 15 april 2011

Tussilago hör till påsken

Ja när jag var liten så plocka vi tussilago till påsken. Och visst vill man ha lite traditioner kvar. Men bara en del. ;) När tussilagon kommer fram då tycker jag det känns som vår. Och vi hittade ett ställe där det fanns mycket tussilago..... .... som ett helt hav. ;) Ninas kommentar blev. - Mamma, kolla så många tussilago! Och visst var det gult. ;)
Vi hade det jätte mysigt förrutom alla bilar som åkte förbi på motorvägen på sidan av.
Här sitter min tös på en sten med sina tussialgon. Hon hittade många med LÅNGA skaft. hihi
Daniel hittade också många och samlade dom i en rund bunt i handen. Så så gulligt ut.
Ja och till slut en bild på mig då med min pärla. Bilden tog Daniel och jag tycker den blev så mysig med mina blå kläder och den blå himlen. Så en knallröd pärla haha...


Ha en trevlig helg! Idag kommeer min äldsta dotter hem till mig och hälsar på. Vi har en hel del att diskutera. ;)

1 kommentar:

  1. Åh, vad härligt med alla tussilago!! Nu är det verkligen vår!
    Dina barn är rena kopiorna av dig! :)

    SvaraRadera