fredag 8 april 2011

Lurad

När jag var i Avesta på mässan hittade jag ju massor av roligt och fint. Jag hittade även denna ask med blommor som jag blev överförtjust i. Så himla coola blommor. Hittade flera av denna ask som jag tyckte var så fina. Men jag valde att bara köpa just denna ask. Asken är ju fin i sig men jag var bara ute efter blommorna. Denna ask kostade 70kr ordinarie pris. Sen var den nedsatt med halva priset så jag betalade alltså 35kr. Det tycker jag var bra pris på blommorna och asken är ju stor också. När jag öppnade asken blev jag inte längre lika glad för dessa blommor. Jag blev faktiskt väldigt ledsen. Det var bara 24 blommor i asken. Ja asken är stor. Vad gör man då för att få det att se så mycket ut?
Jo man stoppar i två skumgummidelar så de FÅ blommorna hamnar pressade länngst upp mot rutan. Jag blev så ledsen och jag ska inte skriva allt jag tänkte men får man verkligen LURA kunden på det här viset? Ska jag begära att få bryta förpackningen för att se hur mycket det verkligen är i eller hur gör man? För det står inte utanpå hur många blommor det är i.
Asken med blommor som från början kostade 70 kr för 24 blommor det är 2kr och 90 öre ca för varje blomma om man bortser från att asken skulle kosta då. Jag är ju BARA intresserad av blommorna. Med det nedsatta priset blev nu kostnade för varje blomma 1kr och 45 öre ca.

Är detta rimligt det är bara vanliga pappersblommor. Hade jag vetat att det var så lite i asken hade jag aldrig köpt den.

Jag kan säga att jag aldrig mer kommer köpa blommor i askar det inte syns rakt igenom så jag kan se antalet blommor i, eller att det står hur många blommor det är i asken.

ALLA företag som säljer dessa behållare med falsk marknadsföring av mängden i behållaren borde bli stämda. Mycket ledsen köpare. :(

6 kommentarer:

  1. Va? Det var det värsta! Man tror ju absolut att hela asken är full med blommor! Hutlöst! Tyvärr är det väl så att företagen som säljer askarna inte har en aning om hur det ser ut inuti, så det är nog mest tillverkarens fel. Men det gör det ju inte bättre på något vis. Förstår verkligen att du känner dig lurad!

    SvaraRadera
  2. Vilket fult trick. Jag undrar också om de verkligen får göra så. Det borde ju i alla fall stå på hur många blommor det är i, tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Usch Usch usch Så himla FULT!!
    Scrapp är inte billigt och man tror ju att man gjort ett kap med dessa och så visar det sig att så är inte alls fallet :(
    Surt!!!

    SvaraRadera
  4. Stackare, inte kul alls...

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  5. va dåligt!!! Men tack för din tråd på SS, då vet jag att jag ska undvika burkar!

    SvaraRadera