måndag 25 april 2016

Många funderingar och tuffa beslut

Ja vilken dag! :) Eller ska man skriva kväll? 
Gör ett försök att skriva ut stickers och min skrivare eller ja kanske datorn vill helt enkelt inte. 
Jag försöker hitta en bild på min dropbox och få in i detta inlägg men det funkar inte det heller.
Som min äldsta son säger ibland. - Du och tekniska prylar alltså.
Jag kan stå i en butik och försöka trycka på bilder på en sån där skärm och den vill helt enkelt inte ta min fingrar. Han trycker hur lätt som helst och jag få se vad jag söker. Ja jag säger då det.
Ja jag och tekniken är inte alltid så jäkla lätt precis.
Mycket ska man vara med om innan man trillar av pinn och man får väl hoppas man har en jäkla massa år kvar. För nån gång ska jag börja leva livet riktigt mycket. 
Just nu är jag vad min pappa säger BKRS vilket står för i hans fall bra karl reder sig själv. I mitt fall blir det då Bra kvinna reder sig själv. Klart som f-n jag gör. Jag är stark psykiskt även om min tröga kropp inte fattar det alla gånger. hahahaha
Jag brukar klara av det mesta själv. Byta däck på bilen, fixa mina krångliga tekniska problem, snickra till det som behövs, skruva upp eller ta ner saker jag behöver få bort. Det krävs faktiskt bara lite sunt förnuft. Och det har jag ganska mycket även om många lyckas såra mig om och om igen.

Men nu till något mer positivt? Eller är det det? Ja jag har fått en beställning på ett kort om jag orkade och hann. Ja igentligen två kort men det är ett till slutet av maj och jag tänkte att klart jag ska klara det. Då kanske jag kan komma igång igen. Och hitta tillbaka till min hobby. Det är ju positivt. 
Men det negativa i kråksången är att jag bara sitter och tittar och plockar med mina saker. Varför ska det vara så svårt att komma igång igen. Det känns inte ens som ett måste för då brukar det låsa sig helt. Det känns som att det vore så kul att lyckas med ett kort igen.

Ja det kanske funkar vartefter. Kanske behöver jag mer press och stress för att få fart på det.

Nu sitter jag och lyssnar på musik och skriver och det gör att jag mår så bra. Jag måste lära mig att koppla av mer. Har varit hos psykoterapeuten idag och fått veta att jag igentligen måste sluta vara så snäll. Jag måste kunna säga nej och inte ställa upp och fixa med saker hela tiden. Och då inte menat mitt scrappande alltså. Ja och just nu känns det faktiskt som att det vore en ganska bra ide.

När börjar mitt liv som jag vill leva det? Ja ni när börjar era. Nog har väl alla sina drömmar om hur det skulle vara härligt om det såg ut på ett visst sätt? Usch vilket svammel!

Ska nog försöka mig på ett litet inlägg om en liten sak som gör mig så lycklig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar