måndag 6 september 2010

Scrappde LO:s

Nu har jag inte uppdaterat på länge, så nu är det väl dax att göra det nu. Jag har ju varit på mässa i Avesta och började göra lo:s på grannens lilla tös. Tänkte att det skulle bli ett album om hennes första år. :) Får väl se om jag lyckas.
Denna första lo vann jag med, men jag hade nog inte vunnit om det var fler än två som tävlade.
Men jag vann massa fina stämplar.
Lo nummer två också gjord på träffen. Den tyckte många var söt. När vi skulle hämta våra alster efter tävlingens slut var det många som kommenterade att den var så söt. Och så givetvis många som kommenterade den goa lilla tomten. :) Och visst är hon go den lilla gumman.
Sen försvann ju inte inspirationen direkt när man kom hem. Ja söndagen var man ju allmänt trött och det kändes som om man hade varit och partat hela lördagen. Men idag så satte sig min tös och jag vid köksboret och började. Och det blev denna lo med syskonkärlek. Texten syns inte så mycket men i verkligheten syns den jättebra.
Sen har jag påbörjat en till så söt om gummans själva födelse dag. Men den får ni kanske se imorgon om jag hinner bli klar med den. :)

1 kommentar:

  1. Hej!

    En hälsning bara, från den ensamma tjejen vid samma bord som dig och de andra två damerna!!!

    Min man satt och pluggade hela söndagen så jag saknade ert sällskap! Hoppas allt ordnar sig angående "klädseln" som blev så jobbigt!!!

    Vi åkte till Horndal på söndagen, sen till One-Dollar Store i Borlänge igår (men vi hittade inga såna där gröna CD-fodral...), och hann även med Carl Larsom gården samt Falu Gruva (precis innan de stängde).

    Och idag jobbad ejag innan vi åkte hem och jag fick lämna min man på jobbet, sitta i bilköer hem och sedan gå flera vändor med alla väskor hem och sedan sitta i bilköer på väg tillbaka med hyrbilen!

    Ha det - hasta la vista!

    M v h,

    "La Vikinga" / Charlotta

    SvaraRadera