fredag 24 september 2010

Enköpingsmässan/maran

Ja det är väl dax att uppdatera bloggen igen. Tänkte visa vad jag gjorde på maran i Enköping.
Men först ska jag visa en korg eller vad man nu ska kalla det. Det finns en del som säljer hemgjorda väskor där mann kan ha papper i storleken 15*15cm. Tyckte det skulle vara kul att göra detta själv så klart då det kostar en hel del att köpa dom. Så sagt och gjort så köpte jag ett mysigt och neutralt tyg. Tänkte ju ta något rosa först. Men ja, det blev detta rutiga tyg.
S här är den i alla fall. Mycket jäkla knåp för att få ihop den. OM det finns någon som har ett mönster på denna skulle jag vara superglad om du/ni ville dela med er och hur man syr den.
Vill ju göra fler så man kan ha flera med olika teamen i. Jag har ju heller inget handtag på denna.

Ja så till mina kort och layouter jag gjorde i Enköping. Här är ett kort som jag skulle göra till en utmaning med skiss som någon annan gjort. Men den blev halvfärdig och fick ligga till senare samma dag så blev den klar till slut men fick inte vara med på den utmaningen.
Det blev det här kortet istället. Jag började om på ett helt nytt kort och då blev det så här.
Och då med en stämpel som jag precis köpt av min syster som skulle ta en rejäl paus i scrappandet. Visst är den söt. Enkel är kortet men tycker det blev fint ändå.

Så gjorde jag en layout till en utmaning. Det var om våran semester till Kolmården. Jag ville få med så mycket som möjligt om denna tripp och tycker jag lyckades ganska bra. I mitten är det en utskrift av ett kort på ett tunnare papper. Faktiskt ett papper från ett gammalt album. Och så dessa fina kort runt om.

Och så en till utmaning och en lo från semestern. Denna Lo hade riktigt bra med poäng men det räckte inte ända fram tyvärr. Så jag vann inget denna resa. Men när gör man det. :)
Rolig dag var det i alla fall. Och jag är så himla nöjd med denna lo.
Och ja så skulle man ju göra ett kort också. Och jag fick ju lämna in denna på en helt annan utmaning för inte ser det ut som ett höstkort. Men fint blev det. Tycker jag i alla fall. Nu har jag ju fått dille på dessa fina bilder. Så jag måste köpa fler. Men nu vill jag ha tag på julmotiv.

Och detta kort hade jag gjort en fin insida också. Så jag vidar den också.

Ja det var vad jag hade att visa denna gång. :)
Hoppas ni tyckte det var något att se.
Ha en trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Oj, va mycket du gjort... Jag gillar korgen, den påminner om en sån där härlig äggkorg som finns att köpa för dyra pengar.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. oh jag älskar din semester LO. Stod och granskade den länge och blev förundrad att du fick med så många foton!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina saker du gör!!
    Kanske träffas vi på mässan här i Gävle på lördag?

    SvaraRadera