måndag 17 september 2012

Provat gesso

Ja jag har ju inte bara fått saker på träffen i Enköping. Jag haar köpt en del också men har redan packat upp dessa och orkar inte leta reda på allt för ett foto.
Gesso är något jag köpte och ville prova på. Det verkar jättekul. 
Provade igår när kompisen var här.
I den rosa/orange är det akrylfärg blandat i och den lila är distress.
En av varje torkade jag med fönen. Den med akrylfärgen i blev ingen förändring. torkade ganska snabbt med fönens hjälp annars tog det ganska lång tid.
Den lila med distress färgen i blev inte lika tjock i konsistensen men torkade mycket fortare både med fönens hjälp och utan. Men den blev inte alls lika upphöjd som den med akrylfärg.
Så det blir nog till att blanda mer med akrylfärger om jag vill ha lite mer upphöjda konturer.
Helt klart något som är värt att prova på. Väldigt kul med klet och kladd. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar