söndag 1 maj 2011

Brudklänning till salu

Ja nu börjar denna vår rensning igen. Jag är så varje vår tror jag. Rensar och gör av med massa saker. Men på så vis blir det ju i alla fall inte massor av sakerliggandes hela tiden.
Här känner jag att jag nu vill sälja min brudklänning. Den är supermysig och jag var så nöjd med den. Just nu känner jag bara att varför ska jag ha den ligga hela tiden för. Så nu sälj den för 4500kr. Det är storlek 46 på den och den är utsydd så mycket det går. Jag har i vanliga fall storlek 50 så den passar många storlekar. Jag sätter här in lite bilder för att den som är intresserad ska kunna se den.
Här står jag på en brygga. Det är lite långt ifrån för att se hela klänningen i detalj. Men man ser i alla fall lite hur den hänger så att säga. Det finns smala axelband som man kan sätta dit om man föredrar att ha någe på axlarna.
En lite närmare bild. Den har inget släp utan är jämnlång runtom.

Det är mycket fina pärlor inbroderade i klänningen. På bröstet är det som flest.


Sen finns det fler pärlor utmed sidan. Båda sidorna är inte lika.


Det är mycket tyll på denna klänning och jag har inte använt någon underkjol. Men vill man att den ska stå ut lite mer så kan man använda det till.


Här ser man broderiet utmed sidan. Men på denna bild och bilden innan så är klänningen lite rynkigen har hängt i en påse i två år nu. Så den blir mycket finare bara man strykt den.


Är du intresserad så ska du absolut höra av dig så du kan komma och prova den ooch känna dig för.

maila mig i så fall.


2 kommentarer:

  1. Åh, så fin du var!!! Underbar klänning och vacker bukett! Synd att jag redan är gift ;) Har min egen klänning hänger här hemma, men tror aldrig att jag kommer att sälja den. Jag är alldeles för sentimental och alldeles för mycket samlare...

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Louise :)
    TACK för din fina kommentar på min blogg. Visste inte riktigt hur jag skulle kontakta dig så jag hoppas du tycker det är OK att jag gör det här. Maila mig gärna din mailadress så ska jag skicka en länk till tutorialen på kortet. Min mailadress är mariahjelmer@hotmail.com
    Stora kramar Mia (pysselmia)

    SvaraRadera